Подручје рада: Машинство и обрада метала |
|
|
МАШИНСКИ ТЕХНИЧАР МОТОРНИХ ВОЗИЛА
Ово је образовни профил у коме ученици стичу сва неопходна теоријска и практична знања о моторима, моторним возилима, начину њиховог функционисања, опреми, као и правилној експлоатацији и одржавању. На практичној настави која се обавља у ауто-сервисима, техничким прегледима и школској радионици ученици упознају основне елементе мотора и моторних возила. Велика пажња у учењу посвећује се новим трендовима у ауто индустрији у областима хибридних и електричних мотора и аутомобила. У току завршног разреда школовања ученицима се као обавезан део наставе омогућава БЕСПЛАТНА ОБУКА ЗА ВОЗАЧА Б КАТЕГОРИЈЕ. После завршеног школовања матуратима се пружа могућност запошљавања у аутоиндустрији, ауто сервисима и сервисима за технички преглед а стичу и потребна знања за наставак школовања на факултетима. |
|
ТЕХНИЧАР ЗА КОМПЈУТЕРСКО УПРAВЉАЊЕ
CNC МАШИНА (ДУАЛНО) Занимање које је у систему дуалног образовања и које представља занимање будућности. У овом образовном профилу стичу се знања и вештине које повезује општа машинска знања са познавањем технологије обраде на компјутерски управљаним машинама (CNC струговима и CNC глодалицама) уз примену рада на рачунару. Основни акценат јесте на програмирању компјутерски управњаних машина, али нису запостављени ни поступци припреме и подешавања алата као и израда радних комада. Стичу се и знања у коришћењу програма за 3D моделирање машинских елемената и конструкција. Настава се одвија у саврменим кабинетима опремљеним CNC машинама, рачунарима најновије генерације и одговарајућим симулаторима који користе Сименсову управљачку јединицу. Ученици у току школовања стичу и потребна знања за наставак школовања на факултетима. |
|
МАШИНСКИ ТЕХНИЧАР ЗА КОМПЈУТЕРСКО КОНСТРУИСАЊЕ Образовни профил у коме ученици упознају најсавременија рачунарска и информатичка достигнућа у области машинства. Стичу се знања у коришћењеу напрених софтверских алата за 3D моделирање машинских елемената и конструкција. Поред овога, ученици ће упознати и савремене производне технологије везане за 3D скенирање и 3D штампање делова. Настава из стучних предмета одвија се у савремено опремљеним рачунарским кабинетима уз примену мултимедијалних наставних средстава и 3D штампача. Због опсежног теоријског и практичног изучавања стручних предмета, као и високог степена изучавања опште образовних предмета овај образовни профил пружа велике могућности за наставак школовања на свим факултетима. |
Занимања трећег степена стручности |
|
![]() |
МЕХАНИЧАР ХИДРАУЛИКЕ И ПНЕУМАТИКЕ
Образовни профил у коме се ученици оспособљавају да самостално монтирају и одржавају савремене хидрауличке и пнеуматске компоненте и системе, постављају, сервисирају и одржавају хидрауличке и пнеуматске инсталације, компресоре, пумпе, дијагностикују и поправку неисправних делова и уређаја на пробним столовима. Услови за реализацијју теориске и практичне наставе су на веома високом нивоу пре све га због дугогодишње сарадње са компанијама ППТ „Петолетка“ и ППТ „Наменска“. Због широке примене хидраулике и пнеуматике и постојања великог броја приватних фирми које се баве овим пословима овај образовни профил је тражен на тржишту рада. |
![]() |
АУТОМЕХАНИЧАР
Веома тражен образовни профил где се ученици оспособљавају да врше сервис, отклањају све неисправности које се уоче на возилима и врше компјутерску дијагностику свих типова аутомобила. На часовима теориске и практичне наставе који се одвијају у потпуно опремљеном кабинету, школској радионици, радионици АМСС као и у ауто-сервисима ученици стичу потребна знања о раду и поправци мотора и моторних возила. Посебна пажња се поклања стицању практичних знања и вештина па ученици осим у школској радионици праксу обављају у приватним аутомеханичарским радионицама и ауто-сервисима са којима школа има потписане уговоре о сарадњи. Након завршетка школовања ученици су у могућности да запослење потраже у предузећима за одржавање возила, аутомеханичарским сервисима или да отворе споствену радионицу и отпочну приватни посао. |
![]() |
ОПЕРАТЕР МАШИНСКЕ ОБРАДЕ (ДУАЛНО)
Занимање у систему дуалног образовања, у коме се ученици оспособљавају за рад у привреди како на универзалним машинама стругу, глодалици и брусилици, тако и за рад на најновијим савременим компјутерски управљаним CNC машинама. Модуларна настава и примена савремених технологија као и обезбеђена реализација праксе у оквиру система дуалног образовања у више од десет компанија јасно показује да је реч о једном сасвим новом приступу у начину реализације плана и програма за трогодишња занимања. Велико интересовање тржишта рада за овом профилом и потписани уговори са фирмама о дуалном образовању су гарант брзог и лаког доласка до посла по завршетку школовања. |
Подручје рада: Eлектротехника |
|
![]() |
ЕЛЕКТРОТЕХНИЧАР РАЧУНАРА
Нов наставни програм прилагођен за школовање ученика у области савремених ИТ технологија. Ученици се оспособљавају за креирање програма у програмским језицима С, С++, С#, израду интернет презентација, рад са базама података, инсталацију оперативних система, сервисирање рачунара, постављање рачунарских мрежа, програмирање микроконтролера и PLC-а, израду штампаних плоча и сервисирање електронских уређаја. Веома велика пажња поклања се стицању програмерских знања и вештина чиме се ученици оспособљавају за брзо у лако укључивање и рад у ИТ сектору. По завршетку школовања оспособљени су за рад на пословима: програмера, сервисера рачунарске опреме, администратора рачунарских мрежа и електротехничара у индустрији. Савремени наставни план омогућава наставак школовања на свим факултетима. |
![]() |
ТЕХНИЧАР МЕХАТРОНИКЕ
Мехатроника представља савршен спој електронике, машинства, аутоматског управљања и информатике. Ученици се оспособљавају за монтажу хидрауличких и пнеуматских компонетнти, електронских компоненти и система, и за управљање електичним моторима, управљање индустријских робота, програмирање микроконтролера и PLC-а. Посебан акценат дат је и тестирању, дијагностици, сервисирању и одржавањи савремених индустријских система, робота и CNC машина. Настава је усмерена на стицању практичних знања и вештина тако да се вежбе реализују у малим групама на савременим дидактичким училима најпозназијег светског произвођача FESTO. По завршетку школовања ученици су оспосбљени за рад на пословима: оператер у индустрији, сервисер мехатронских система, робота, CNC машина, програмер PLC-а и др. После школовања ученици могу да наставе школовање на свим факултетима. |
Подручје рада: Eкономија, право и администрација |
|
![]() |
ПОСЛОВНИ АДМИНИСТРАТОР
Нови образовни профил развијен је по европским стандардима. Наставним програмом предвиђени су предмети у којима се стичу практична знања из области економије, права, администрације, маркетинга као и менаџмента предузећа. Велики значај дат је вештинама планирања и организовања пословних процеса. Све практичне вештине ученици овог профила стичу у оквиру виртуелних и реалних предузећа у којима се симулирају послови набавке, продаје, организације рада, мананџмента и администрације. Стечена знања и вештине омогућавају рад у банкама, осигурању, државним институцијама и другим предузећима, као и наставак школовања на факултетима. |